Ceder en Merel op reis

Een aap met een ijsje

Na twee weken geleden letterlijk te zijn geland, zijn we nu ook eindelijk figuurlijk aan het landen.

De eerste week was chaos, maar de tweede werk hadden we een heerlijk plekje in een ashram in Rishikesh. We schrokken wel toen we daar aankwamen, want er werd een heel druk dagprogramma onder onze neus geschoven en 34 strikte regels die we moesten ondertekenen, maar gelukkig viel het allemaal mee. Dit is juist een redelijk vrije ashram, waar je zelf mag weten wat je wel en niet wilt mee doen.

Het rooster was als volgt: om 5.00 les 1: meditatie, waar we een uur lang tegen onze slaap zaten te vechten. 6.30: yoga, waardoor we er nu bij lopen alsof we 80 zijn, met rugpijn en stramme spieren. 'S middags een lezing en dan nog een keer yoga en meditatie.

Het eten was minder chill. We kregen elke middag én avond hetzelfde: rijst, chapati, groenteprutje, linzenprutje (op zich gezond eten, maar wel een beetje veel van het goeie).

Soms vluchtten we Rishikesh in om daar te eten of een keer een café met WiFi te zoeken. Toen we daar een paar dagen geleden liepen, met een ijsje over de brug, voelde Ceder opeens een apenhandje dat zo zijn ijsje afpakte en in de Ganges liet vallen.

Volgens mij hebben al veel Indiërs ons uitgelachen, maar dat geeft niet, want wij lachen hen net zo vaak uit.

We blijven nog een tijdje hier in Rishikesh hangen, de enige stad ter wereld waar ze geen vlees en alcohol mogen verkopen. Dan pakken we de trein naar Varanasi, om vanuit daar Nepal binnen te gaan met een 20 uur durende busreis????.

Sterkte daar met de koude herfst!

- [ ] Liefs Ceder en Merel

Lineke

Heey Merel en Ceder, wat leuk jullie foto's! Het geeft een goed beeld van een totaal andere wereld. En hoe jullie je daarin bewegen.
Fijn dat jullie nu echt geland zijn en meer rust hebben.
Veel plezier en geluk verder op jullie reis, liefs van mama/Lineke

Miep

Hoi Merel en Ceder,

Mooie kleurrijke en sfeervolle foto's. Overigens is het hier ook kleurrijk door de herfstkleuren met een zonnetje (ook mooi). Gisteren nog een herfstwandeling gemaakt en tamme kastanje geraapt.
Het heeft vannacht gevroren, er stond ijs op het platte dak van mijn schuur!
Aan de foto's van jullie te zien, gaat het goed en genieten jullie.
Kijk uit naar het volgende reis verslag van jullie.

Veel reisplezier. Liefs Miep

Camiel

Lieve wereldburgers, wat een leuke foto's, jullie wereld komt zo dichterbij. Het blijft voor ons moeilijk om te voelen hoe het bij jullie is, de kleuren en geuren, de temperatuur, de omstandigheden en de sfeer. De foto's helpen om onze werelden te overbruggen. Dank je wel daarvoor. En wat zitten jullie daar mooi bij die tempel, echte yogi's. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met meditatie en yoga en naar de lezingen die jullie daar gehad hebben. De aap hoort bij het leven, zet je op het verkeerde been, maakt je belachelijk, neemt een loopje met je en lacht je uit. De aap komt overal uit de mouw, telkens als je denkt dat alles goed gaat. Wees hem dankbaar voor lessen die hij je leert en geef hem af en toe een ijsje, dan houdt ie zich voor een tijdje weer gedeisd. Stuur maar veel apen deze kant op, wij hier in het westen kunnen ze ook wel gebruiken. Koop geen aap in een zak! Sta je voor aap, dat weet je nu dat er een les geleerd wordt. Klaar met flauw gedoe van mij. Geniet van het bijzondere van deze reis en van elkaar. Ik dacht nog even na over de reis per bus naar Nepal. Waarom niet met het vliegtuig of met de trein? 20'uren is nogal wat!! Ga jullie goed, mooie mensen! X pappa

Hubert

Lieve ceder en merel

Wat een mooie en grappige verhalen. De aapjes zijn inderdaad erg brutaal in India. Dank voor de foto's, ziet er erg leuk uit allemaal, mooie gebouwen, veel kleuren en bijzondere mensen en beesten. Veel uit onze India reis komt weer terug, behalve de spierpijn van de yoga (dat hadden we overgeslagen. Heel veel plezier in Varanasi. Vond ik een erg bijzondere stad. Kijk erg uit naar jullie volgende update. Heel veel plezier!!!!! Liefs van Huub

Maria

Dag Merel en Ceder
Graag reis ik met jullie mee.
Mooi om jullie avonturen te mogen lezen.
Liefs
Maria

Tineke

Ha Ceder en Merel,
Van Camiel even jullie weblog doorgekregen. Wat superleuk om jullie verhalen te lezen en de prachtige foto's te zien. Ik was 22 jaar geleden ook in India en kom weer helemaal terug in die sfeer. Die prachtige kleuren, de mooie kleding van de vrouwen, ik ruik bijna de geuren weer van de straten. Geniet en sla het allemaal goed op.
Gr. Tineke