Ceder en Merel op reis

Ziekte en duivelse tranen.

Roodverbrand en met het zout in ons haar, schrijven we deze blog, terwijl we geheel misplaatst in een chique beachclub op Nusa Lembongan zitten. Op dit eiland vlak onder Bali vieren we kerst, scooteren we wat rond en zoeken we stad en land af naar iets vegetarisch te eten. Dat kennen ze hier blijkbaar niet zo... Na onze laatste blog heeft alles even stilgelegen. Vooral Ceder. Die had namelijk even de buiktyfus opgelopen. We hebben ons gewoon ingeënt tegen dat soort enge ziektes, maar blijkbaar werken die prikken niet voor 100%. Hierdoor hebben we onze plannen om te gaan trekken in het Annapurna-gebergte af moeten blazen. Het was een hardnekkig buiktyfusje.

Gelukkig was het in Kathmandu allemaal weer oké en konden we weer doorgaan waar we gebleven waren. Rondstruinen, tempels bezoeken en de toerist uithangen. Zonsopgangen bekijken op een uitkijkpunt, naar een oud Nepalees stadje waar de gevolgen van de aardbeving nog goed zichtbaar waren en eten in de cheape local tentjes.

Vandaag (op het eilandje onder Bali dus) hebben we de tranen van de duivel gezien. 'Devils tears' is een uitkijkpunt waar je de golven kapot ziet slaan op grote zwarte rotsen. Ceders nieuwe lievelingsplek op deze aarde. Morgen speedboaten we naar Gili Trawangan. Een nieuw eilandje wat bij Lombok hoort. Oud en nieuw vieren we op een strand op Bali waarvan we geen idee hebben of er iets te beleven is, dus we zijn erg benieuwd. Je kan er in ieder geval heel goed snorkelen, dus we hopen op wat Nemootjes en zeeschildpadden!

17 januari zijn we weer in Nijmegen en een paar dagen later verhuizen we. We hebben nog geen nieuw onderkomen; dus als iemand iets hoort..... Voor weinig huur.....?! ;) We hebben in ieder geval weer veel zin om jullie allemaal te zien!!

Liefs Ceder en Merel

Lineke

Jaaaa,een vervolgblog wat leuk! Fijn dat jullie zo lekker op Bali aan het rondtoeren zijn.
En wat een grappige, mooie foto's.
Veel plezier op jullie eilanden trip en maak er maar een heel mooi oud en nieuw van!
Liefs van Lineke

Dinikops@gmail.com

Gelukkig nieuwjaar voor jullie beide.nog hele fijne laatste weken groetjes Dini.

Johan

Hè gelukkig, dat klinkt tenminste weer als vacantie!
Wij hadden gisteren de eerste ijsdag van 2016.
Wel raar morgen: jullie vieren al zeven uur eerder dat het nieuwe jaar is aangebroken is. Ik hoop dat er een leuk feest van gemaakt wordt op Bali.

Maria

Ooooo wat heerlijk dat ik mee kan genieten van jullie reis met die verhalen en die prachtige foto's!
Hihihi ik dacht hetzelfde als Camiel: hee een zeemeermin!
Geniet er nog maar flink van deze laatste dagen en heel veel geluk (een nieuw huis???!!!) in het nieuwe mooie jaar 2017!
Liefs
Maria